Post
Topic
Board Scam Accusations
Re: CHANGEHERO.IO / SWAPSPACE.CO SCAMMED ME 10k TEZOS!
by
Changehero.io
on 14/06/2023, 10:05:01 UTC
Hello everyone, today tezos has been dropped so i want to exchange my 100k tezos to usdt, after i sent to changehero the money they forced me to do kyc that took 2days.
i told them i want to do the exchange now to not keep losing value, they told me if i want refund i can do but they will take 10% of the Tezos, means 10k Tezos.

CHANGEHERO.IO / SWAPSPACE.CO making a huge scam, there many reports about them even on trustpilot, people sending right KYC documents and they in return give false response to take your 10% of all the money ttransfered

TrustPilot:
https://www.trustpilot.com/review/changehero.io
CHANGEHERO TOS:
7. In case the User does not wish to disclose their identity for certain reasons and refuses to undergo the KYC/AML procedure, ChangeHero has the right to terminate the exchange and the deposited funds are then transferred back to the initial address the deposit was made from, subtracting the network fee and ChangeHero operational fee in amount of 10% from transferred assets but not less than 100 USD equivalent.

REPLY from them:
Dear customer,
We kindly ask you to not post false information about the product. This review has been reported to Trustpilot. If you are experiencing any issues with ChangeHero, please do not hesitate to contact our support team, we will be glad to help.

They also not agree with what people saying and look at their reply. you can understand how it works now.
im so stupid!!!!!!
is there anything i can do to return my 10k tezos back? i got only 90k back from 100k.

Dont use those 2 sites or you lose your money.
https://swapspace.co/
https://changehero.io/

:[


Scammers Profile Link: https://bitcointalk.org/index.php?action=profile;u=2589379  ,  https://bitcointalk.org/index.php?action=profile;u=2729645

Reference Link:
Amount Scammed: 10k TEZOS
Payment Method: Tezos
Proof of Payment: https://tzstats.com/opGZqSsRw9VkuSv9pBSWkNVMmbUxMfL5NVN3AY4JiFGU4iywVBQ
PM/Chat Logs: Dear customer,

Please note that by creating the order you agree with the Terms of Use. The info about the refund policy in case of refusal to undergo the KYC procedure is clearly stated in para. 3.7: https://changehero.io/terms-of-use
Also, we never issue a refund without asking if the customer agrees with our Terms of Use 3.7 and only do this after confirmation.
Please let us know if you have any questions regarding that, we're open for conversation. Thank you


My reply:

OK BUT WHY YOU FORCE ME TO DO KYC? AND WAIT 2 DAYS?!?!? SO BETTER FOR ME TO RETURN IT BACK TO NOT LOSE VALUE! AS MARKET KEEP BLOODING! AND IT YOUR GOAL TO GET MY 10% FUCK IT!

Additional Notes: STAY AWAY! OR YOU WILL GET SCAMMED!

MORE POSTS ABOUT THIS SCAM:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=5219589.0

https://bitcointalk.org/index.php?topic=5283734

Scammers website url:
https://swapspace.co/
https://changehero.io/



Dear customer,

We kindly ask you to not post false information about the product. ChangeHero is striving to protect the customers and partners from any kind of fraudulent activity, that is why we are following AML/KYC standards. Our risk-scoring system can pause a transaction for further verification and manual processing. Requesting Source of Funds is a common practice when conducting AML checks and once the customer provides us with the necessary information, their transaction gets released.

Before carrying out the transaction, the user agrees to the policy and rules of our exchanger (https://changehero.io/aml-kyc). You have given your agreement before the exchange too. As a result, the risk-scoring system paused your exchange, and it required KYC. Since you refused to undergo the KYC procedure, according to our rules (https://changehero.io/aml-kyc), we can refund you your amount -10% due to denying going through the KYC procedure.

We are absolutely transparent and do not hide the working conditions. And we are always trying to help the user. We feel sorry for your negative experience with our service. So if you are experiencing any issues with ChangeHero, please do not hesitate to contact our support team, we will be glad to help.

Mila, ChangeHero team